Különös közzétételi lista
A nemzeti köznevelésről szóló 229/2012. (VIII.28.) Kormány rendelet alapján
- Intézmény nyitvatartási rendje:
Az iskola munkanapokon 7-21 óráig tart nyitva.
Hétvégén, ill. rendezvény esetén a rendezvény kezdete előtt fél órával nyitja ki a gondnok az iskolát.
Az iskola reggel 7 órától a tanítás végéig, illetve a foglalkozások után 17 óráig a tanulók részére szükség szerint felügyeletet biztosít.
A tanítás előtti gyülekező helye: 7-től az udvaron, ill. az aulában. Az osztálytermekbe reggel a tanítás kezdete előtt 15 perccel lehet bemenni.
A tanulóknak a tanítás kezdete előtt legalább 10 perccel az iskolában kell lenniük, és kötelesek az iskola területén tartózkodni a tanítási óráik végéig.
- Pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
Munkakör | Szakképzettségek, végzettségek | Pedagógus szakvizsgák |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | ének-zene-, népzenetanár | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | zongoratanár, kamaraművész, | |
fejlesztő pedagógus | oligofrénpedagógia szakos gyógypedagógia tanár, szurdopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, történelem szakos tanár | szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető; |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | okleveles zongoraművész, -tanár, | |
fejlesztő pedagógus | gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szociálpedagógus | |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | trombitatanár, kamaraművész, | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | zeneiskolai tanár, | |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanító | általános iskolai tanító | |
intézményvezető, tanító | angol nyelv és irodalom szakos tanár, általános iskolai tanító informatika műveltségi területen | szakvizsgázott pedagógus mentorpedagógus szakterületen; szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető; |
általános iskolai tanár | történelem szakos középiskolai tanár, okleveles magyartanár | |
általános iskolai tanár | testnevelés és rekreáció szervező | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | hegedűtanár, kamaraművész, | |
tanító | általános iskolai tanító idegen nyelv szakképesítéssel | |
tanító | általános iskolai tanító gyógypedagógia szakkollégiumi képzéssel | |
általános iskolai tanár | általános iskolai tanító, okleveles némettanár,német nyelvi és német nemzetiségi tanító, | |
általános iskolai tanár | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, német nyelv és irodalom szakos tanár | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | zeneiskolai klarinéttanár, | |
tanító | általános iskolai tanító technika szakkollégiumi képzéssel, informatika műveltségi területen | |
általános iskolai tanár | matematika szakos középiskolai tanár, fizika szakos középiskolai tanár | |
tanító | általános iskolai német nyelvoktató tanító | |
általános iskolai tanár | angol nyelvtanár | |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanító | fejlesztő pedagógus, általános iskolai tanító | szakvizsgázott pedagógus; |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | okleveles gordonkaművész, -tanár, | |
általános iskolai tanár | német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár,történelem szakos középiskolai tanár, angol szakos nyelvtanár, | |
tanító | általános iskolai tanító német idegen nyelvi műveltségi területen, nemzetiségi (német) tanító | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | jazz-basszusgitár előadóművész, tanár, | |
intézményvezető-helyettes, általános iskolai tanár | testnevelő tanár | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | zeneművészeti iskola növendéke | |
általános iskolai tanár | magyar nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, történelem szakos középiskolai tanár, kulturális menedzser | |
általános iskolai tanár | biológia szakos tanár, okleveles kémiatanár | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | fuvolatanár, kamaraművész, | |
tanító | nemzetiségi tanító (német) | |
általános iskolai tanár | okleveles középiskolai magyartanár, okleveles erkölcstan- és etikatanár | |
általános iskolai tanár | történelem szakos tanár, magyar nyelv és irodalom szakos tanár | |
tanító | általános iskolai tanító angol idegen nyelvi műveltségi területen | |
általános iskolai tanár | matematika szakos tanár, informatika szakos tanár | |
tanító | általános iskolai tanító ének szakkollégiumi képzéssel | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | zongoratanár, kamaraművész, | szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető; |
tanító | általános iskolai tanító, idegennyelv-oktató tanító | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | ének-zenetanár, karvezető | |
tanár az alapfokú művészetoktatásban | tubatanár, kamaraművész, | |
általános iskolai tanár | biológia szakos tanár | |
tanító | nemzetiségi (szlovák) tanító | |
általános iskolai tanár | orosz szakos tanár, okleveles középiskolai angol nyelv és kultúra tanára | |
tanító | általános iskolai tanító népművelés szakkollégiumi képzéssel | |
általános iskolai tanár | német nyelvtanár, német szakos általános iskolai tanár | |
általános iskolai tanár | rajz szakos tanár, művészeti rajz szakos középiskolai tanár | |
tanító | általános iskolai tanító | |
tanító | általános iskolai tanító | |
általános iskolai tanár | testnevelő-edző, testnevelő tanár – gyógytestnevelő tanár, | |
tanító | általános iskolai tanító | |
iskolapszichológus | okleveles pszichológus | |
nemzetiségi tanító | általános iskolai tanító idegen nyelv szakképesítéssel | |
tanító | általános iskolai tanító | |
intézményvezető-helyettes, tanár az alapfokú művészetoktatásban | trombitatanár, kamaraművész, | szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető; |
- A nevelő és oktatómunkát segítők, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
Munkakör | Szakképzettségek, végzettségek | Pedagógus szakvizsgák |
iskolatitkár | iskolatitkár | |
iskolatitkár | munkaügyi ügyintéző | |
pedagógiai asszisztens | pedagógiai asszisztens | |
pedagógiai asszisztens | alapszakos szabad bölcsész | |
pedagógiai asszisztens | rajz és vizuális kommunikáció szakos tanár | |
pedagógiai asszisztens | irodai asszisztens, pedagógiai- és családsegítő munkatárs | |
pedagógiai asszisztens | általános iskolai tanító, gyógypedagógus, |
- Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei
- A tanulók le –és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
Kimaradás: 0 fő
Lemaradás: lemorzsolódással veszélyeztetettek száma: 10 fő
Évfolyamismétlés: 1 fő szülői kérésre
- A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Szakkörök és felzárkóztató foglalkozások:
Fejlesztő óra alsó tagozat |
Fejlesztő óra felső tagozat |
Iskolapszichológus óra |
Matematika felvételi előkészítő |
Magyar felvételi előkészítő |
Felzárkóztatás 2.a |
Felzárkóztatás 2.b |
Felzárkóztatás 2.c |
Felzárkóztatás 3.a |
Felzárkóztatás 3.b |
Felzárkóztatás 3.c |
Felzárkóztatás 4.b |
Felzárkóztatás 4.c |
Felzárkóztatás német |
Tehetséggondozás atlétika |
Tehetséggondozás 2.évfolyam |
szakkör német színjátszó |
szakkör programozó |
Tanulói és szülői érdeklődés esetén – amennyiben a megfelelő végzettségű pedagógus rendelkezésre áll – nyitottak vagyunk újabb foglalkozások indítására. A szakkörökre minden év májusában lehet jelentkezni, a részvétel egész tanévre kötelezettséget jelent, a hiányzást igazolni kell.
- A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
A Pedagógiai program 19. és 20. pontja szabályozza (118-126. oldal)
19. Az iskolai beszámoltatás, az ismeretek számonkérésének követelményei és formái
- A tanuló munkáját a jogszabályoknak megfelelően a pedagógiai szempontok betartásával a pedagógusok és a nevelőtestület rendszeresen értékelik. A tanuló erről félévkor értesítőt, év végén bizonyítványt kap.
- Az általános iskola második évének végétől a bizonyítványban a nevelőtestület osztályzatokkal fejezi ki a tanulmányi teljesítményt.
- Az év végi osztályzatok: jeles (5), jó (4), közepes (3), elégséges (2) és elégtelen (1).
- A követelmények a helyi tantervben kerültek meghatározásra.
- A továbbhaladás feltétele a meghatározott minimum követelmények teljesítése.
- Az intézmény az osztályozás helyett dönthet a szöveges értékelés mellett.
- Ha a tanév végén egy vagy két tantárgyból a tanuló elégtelen osztályzatot kapott, a következő tanév megkezdése előtt javítóvizsgát tehet az intézmény háromtagú bizottsága előtt. Intézményvezetői engedéllyel három tárgyból is lehet javítóvizsgát tenni. Elégtelen javítóvizsga esetén a tanulónak meg kell ismételnie a tanévet. Háromnál több év végi elégtelen osztályzat esetén a tanévet javítóvizsga nélkül meg kell ismételni. Az általános iskola első évfolyamát szülői beleegyezéssel ismételtetheti meg a nevelőtestület a tanulóval.
- A magatartás és szorgalom minősítése az iskola pedagógiai programjában, illetve házirendjében foglaltak szerint történik. Az értékelés fokozatai: példás (5), jó (4), változó (3), rossz (2), nem megfelelő (1).
Tanév folyamán az értékelés három formáját alkalmazzuk:
- a) Formatív értékelés, amely elsősorban a tanuló számára nyújt pontos eligazodást. Itt érzékeltetjük a tanuló egyéni adottságaihoz mért fejlődést vagy hanyatlást.
Ez lehet érdemjeggyel kifejezett, illetve nem érdemjeggyel kifejezett.
- b) Diagnosztizáló mérés tanév elején, ami érdemjeggyel nem kifejezett
- c) Szummatív, nagyobb egységek végén használjuk, érdemjeggyel kifejezett. Ezek a témazáró dolgozatok, félévi, év végi felmérések.
20.Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása
- Minden tantárgyból adható szóbeli és írásbeli házi feladat.
- Az írásbeli és szóbeli feladatok fontossága között nem teszünk különbséget.
- Házi feladatot a tanulók a hétvégére és a tanítási szünetre is kaphatnak, de mennyiségük nem lehet több a hét közbeni szokásos felkészüléshez szükséges terhelésnél.
- A házi feladat elvégzése átlagosan naponta egy-másfél óránál ne legyen több.
- Írásbeli házi feladat el nem készítése nem minősíthető elégtelen érdemjeggyel.
- A tanulókat egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
- Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett rendje
A Pedagógiai program 9. pontja szabályozza (76-83. oldal)
9. A tanulmányok alatti vizsgák
- Az
általános iskolában
- A vizsgaszabályzat hatálya, célja
Azon tanulók osztályzatainak megállapítása,
- akiknek félévi vagy év végi osztályzatait évközi teljesítményük és érdemjegyeik alapján a jogszabályok és az intézmény Pedagógiai Programja szerint nem lehetett meghatározni,
- akik a pedagógiai programban meghatározottaknál rövidebb idő alatt (tanév összevonással) szeretnék a követelményeket teljesíteni,
- aki olyan idegen nyelvi tantárgyból, informatikából szeretne osztályzatot szerezni, melyet az általa választott programban nem tanul.
A vizsgaszabályzat hatálya
Jelen szabályzat az intézmény által szervezett tanulmányok alatti vizsgákra, azaz:
– osztályozó vizsgákra,
– különbözeti vizsgákra,
– javító vizsgákra vonatkozik.
Hatálya kiterjed
– az intézmény valamennyi tanulójára:
– aki osztályozó vizsgára jelentkezik,
– aki különbözeti vizsgára jelentkezik,
– akit a nevelőtestület határozatával osztályozóvizsgára utasít,
– akit a nevelőtestület határozatával javítóvizsgára utasít
– más intézmények olyan tanulóira, akik átvételüket kérik az intézménybe és ennek feltételeként az intézmény intézményvezetője különbözeti vizsga letételét írja elő
– az intézmény nevelőtestületének tagjaira és a vizsgabizottság megbízott tagjaira.
- A vizsgák típusai
a) Osztályozóvizsga
A tanulónak a félévi és tanév végi osztályzat megállapításához osztályozó vizsgát kell tennie ha
- felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól,
- tanulmányait magántanulóként folytatja,
- engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
- az adott tanévben 250 tanóránál többet mulasztott,
- egy adott tantárgyból a tanítási órák 30%-nál többet mulasztott, és emiatt a tanuló teljesítménye nem volt érdemjeggyel értékelhető, és a nevelőtestület engedélyezi az osztályozó vizsgát,
- olyan idegen nyelvi tantárgyból kíván osztályzatot szerezni, amelyet a tanuló óratervi keretben nem tanul, de iskolánkban tanítjuk.
- A 20/2012 . ( VIII.31.) EMMI rendelet 64.§ ( 2.) d pontja alapján akkor is van lehetőség osztályozóvizsgára, ha a tanuló a félévi, év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát.
Az szabályosan megtartott osztályozóvizsgát megismételni, eredményén javítani nem lehet. Ha az osztályozóvizsga eredménye elégtelen, a tanulónak a tanévet ismételnie kell.
A tanulmányok alatti vizsga során a tanuló számára minden mentességet, kedvezményt érvényesíteni kell, amely őt megfelelő vizsgálat, szakértői vélemény alapján megilleti.
Az osztályozóvizsga tantárgyai a következők:
1-4. évfolyam: magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, választott programtól függően nemzetiségi nyelv / angol.
5-6. évfolyam: magyar irodalom, magyar nyelvtan, történelem, matematika, természetismeret, választott programtól függően nemzetiségi nyelv / angol.
7-8. évfolyam: magyar irodalom, magyar nyelvtan, történelem, matematika, fizika, biológia, kémia, földrajz, választott programtól függően nemzetiségi nyelv / angol.
b) Különbözeti vizsga
Iskolaváltoztatás, eltérő tantervű intézményből, emelt óraszámú csoportba lépés vagy külföldi tanulmányok magyarországi folytatása feltételeként írhatja elő az Intézmény a különbözeti vizsga letételét.
Abból a tantárgyból vagy tantárgyrészből kell különbözeti vizsgát tennie a tanulónak, amelyet az Intézmény a megkezdeni tervezett évfolyamtól alacsonyabb évfolyamon tanított, s amely tantárgy, tananyag ismerete feltétele a sikeres továbbhaladásnak, a magasabb évfolyamra lépésnek.
A különbözeti vizsga tantárgyainak, tartalmának meghatározása során mindig egyedileg kell az Intézmény vezetőjének határozatot hoznia a jelentkező tanuló ügyében. A különbözeti vizsgák időpontját az intézményvezető határozza meg.
- Javítóvizsga
Ha a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott, javítóvizsgát tehet.
Javítóvizsga augusztus 15. és augusztus 31. között szervezhető.
Június 15-ig a tantárgyak javítóvizsga-témaköreit az iskola az érintett tanulóval közli.
A tanulót a vizsga eredményéről azonnal tájékoztatni kell.
Javítóvizsgát akkor is tenni kell a 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet 64 § 7 (b) pontja szerint alapján, ha a tanuló az osztályozóvizsgáról, a különbözeti vizsgáról számára felróható okból késik, távol marad, vagy a vizsgáról engedély nélkül távozik.
e) Független vizsgabizottság előtt zajló vizsga
A tanuló alapvető joga, hogy tanulmányai során pedagógusaitól független bizottság előtt, tanulmányok alatti vizsgát tegyen, amely lehet osztályozó-, és javítóvizsga is. A független vizsgabizottság előtt letehető tanulmányok alatti vizsgát a közoktatási feladatkörében eljáró
kormányhivatal szervez (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 73. § (1) bekezdése alapján). A független vizsgabizottság előtti vizsgát a tanuló szülője kérvényezi. A félév, vagy a tanítási év utolsó napját megelőző harmincadik napig jelentheti be, ha osztályzatának megállapítása céljából a tanuló független vizsgabizottság előtt kíván számot adni tudásáról. A bejelentésben meg kell jelölni, hogy milyen tantárgyból kíván vizsgát tenni (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 73. § (2) bekezdése alapján). Ha a tanuló mulasztásai az adott tanítási évben elérik a jogszabályban meghatározott mértéket (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 51. § (7)) és emiatt teljesítménye érdemjeggyel nem volt értékelhető, és a nevelőtestület számára engedélyezte, hogy osztályozóvizsgát tegyen, akkor a szülőnek a nevelőtestület engedélyének megadását követő öt napon belül kell bejelentenie, hogy a tanuló független vizsgabizottság
előtt kíván vizsgát tenni. A szülő a bizonyítvány átvételét követő tizenöt napon belül kérheti, hogy amennyiben gyermekét bármely tantárgyból javítóvizsgára utasították, akkor azt független vizsgabizottság előtt tehesse le (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 73. § (3) bekezdése alapján). A vizsgát a kormányhivatal az első félév, valamint a tanítási év utolsó hetében szervezi meg
f/pótló vizsga
Ha a vizsgázó a vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel eltávozik, mielőtt a válaszadást befejezné, pótló vizsgát tehet. A vizsgázónak fel nem róható ok minden olyan, a vizsgán gátló esemény, körülmény, amelynek bekövetkezése nem vezethető vissza a vizsgázó szándékos vagy gondatlan magatartására. Jogosságát az intézményvezető mérlegeli, és dönt a pótló vizsga időpontjáról. Az intézményvezető engedélyezheti, hogy a vizsgázó pótló vizsgát az adott vizsganapon tegye le, ha ennek feltételei megteremthetők. A vizsgázó kérésére a vizsga megszakításáig a vizsgakérdésekre adott válaszait értékelni kell.
9.3 A tanulmányok alatti vizsgák szervezésének legfontosabb alapelvei
A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni, a vizsgabizottság az iskola pedagógusaiból áll. Tagjai: az elnök, a kérdező tanár, az ellenőrző tanár.
Az elnök – felel a szabályok betartásáért,
– ellenőrzi a vizsgázók adatait, vezeti a jegyzőkönyvet,
– ha kell szavazást rendel el.
Kérdező tanár – csak megfelelő tanári végzettséggel lehet,
– lehetőség szerint ne az kérdezze a tanulót, aki vizsgára küldte.
Ellenőrző tanár – szakos tanár,
– felel a vizsga szabályszerűségéért.
Az intézményvezető felel a vizsgák szabályos lebonyolításáért.
A tanuló a tanév helyi rendjében meghatározott időpontig, jelentkezhet a vizsgára (kiskorú tanuló esetén a gondviselő aláírásával).
A diák tájékoztatást kap a vizsga időpontjáról, helyéről, a vizsgarészekről, továbbá a vizsgával kapcsolatos jogorvoslati lehetőségről.
A tájékoztatást a vizsgákról 3 hónappal előtte kell megtenni. A különbözeti és a beszámoló vizsgákra tanévenkét legalább két vizsgaidőszakot kell kijelölni. javító vizsga letételére az augusztus 15-étől augusztus 31-éig terjedő időszakban, osztályozó, különbözeti és beszámoló vizsga esetén a vizsgát megelőző három hónapon belül kell vizsgaidőszakot kijelölni azzal, hogy osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet. A vizsgák időpontjáról a vizsgázót a vizsgára való jelentkezéskor tájékoztatni kell írásban.
9.4. Az egyes vizsgatárgyak részei, követelményei és értékelési rendje
A vizsgák témaköreit írásban kapja meg a diák a vizsgára jelentkezést követően a vizsgát szervező intézményvezető-helyettestől.
A vizsgák követelménye a helyi tantervben szereplő, az adott tanévre vonatkozó tananyag. A vizsgák részeit és az értékelés rendjét a helyi tanterv alapján az alábbiak szerint határozzuk meg:
Vizsgatárgyak részei:
Magyar irodalom írásbeli + szóbeli vizsga
Magyar nyelvtan írásbeli vizsga
Történelem szóbeli vizsga
Nemzetiségi nyelv írásbeli + szóbeli vizsga
Nemzetiségi hon és népismeret szóbeli vizsga
Idegen nyelv írásbeli + szóbeli vizsga
Hon- és népismeret szóbeli vizsga
Etika szóbeli vizsga
Matematika írásbeli + szóbeli vizsga
Fizika írásbeli + szóbeli vizsga
Földrajz írásbeli + szóbeli vizsga
Biológia írásbeli + szóbeli vizsga
Kémia írásbeli + szóbeli vizsga
Környezetismeret írásbeli + szóbeli vizsga
Természetismeret írásbeli + szóbeli vizsga
Informatika gyakorlati vizsga
9.5. A magasabb osztályba lépés feltételei:
Első évfolyamon a Köznevelési törvény előírásainak megfelelően a tanuló csak abban az esetben nem léphet magasabb évfolyamba, ha az adott tanév során 250 óránál többet mulasztott.
A tanuló a 2-8. évfolyamon akkor léphet az iskola magasabb évfolyamába, ha teljesítette az adott évfolyamon előírt tanulmányi követelményeket. A követelmények teljesítését a pedagógusok a tanulók évközbeni tanulmányi munkája, illetve érdemjegyei alapján bírálják el. Ezek alapján a tanulónak a továbbhaladáshoz legalább az “elégséges” év végi osztályzatot kell megszereznie minden tantárgyból.
Ha a tanuló a tanév végén egy vagy maximum három szerez “elégtelen” osztályzatot, a tantestület javítóvizsgára kötelezi. Ha háromnál több tantárgyból szerez elégtelen osztályzatot, a tantestület osztályismétlésre kötelezi.
9.6 A tanulmányok alatti vizsgák és az alkalmassági vizsga szabályai az alapfokú művészeti oktatásban
A tanulmányok alatti vizsgák szervezését és lebonyolításának módját a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 64.-78.§ szabályozza. A részletes vizsgakövetelményeket a 27/1998 (VI.10.) MKM rendelet alapján megalkotott Helyi Tanterv tartalmazza.
A főtárgy tanulmányok alatt a növendékek félévkor nyilvános, gyakorlati beszámolót, a tanév végén vizsgát tesznek. Zeneművészeti ágon félévkor ez nyilvános tanszaki hangversenyt jelent. Tanév végén táncművészeti ágon vizsgaelőadás, zeneművészeti ágon gyakorlati tárgyból zártkörű vizsga, mindkét esetben minimum három tagú bizottság előtt.
9.7 A vizsgák időpontjának, helyének szabályozása:
- A félévi beszámolókat december hónapban;
- az év végi vizsgákat előkészítő – azokhoz pedagógiailag szorosan kapcsolódó – nyilvános tanszaki hangversenyeket május első három hetében;
- az év végi vizsgákat az oktatásért felelős miniszter a tanév rendjéről szóló rendelete szerint meghatározott időintervallumon belül tartjuk.
A vizsgák helye:
A meghatározott gyakorlati vizsgákat, hangversenyeket, bemutatókat és beszámolókat a kamarateremben (A épület, II. emelet) tartja. Amennyiben a program jellege miatt megalapozottan állítható, hogy a kamaraterem adottsága (befogadóképességét meghaladó érdeklődés) miatt indokolt a más helyszínen történő megrendezés, a program helyszíne lehet az intézmény tornaterme, vagy más bérelt helyiség (pl.: Apáczai Csere János Művelődési Ház, Solymár vagy PEMÜ Sportcsarnok, Solymár).
A társastánc tanszak év végi vizsgáinak helyszínével szemben az alábbi követelményeket határozza meg a nevelőtestület:
- táncparkett mérete: min.140 m2 nagyságú tánctéren kell rendezni, melynek egyik oldala sem lehet 8 méternél rövidebb;
- nézőtér befogadóképessége: min. 400 ülőhely;
9.8. A magasabb osztályba lépés feltételei:
Az egyes tanulók év végi osztályzatát a nevelőtestület osztályozóértekezleten áttekinti, és a pedagógus, az osztályfőnök, gyakorlati képzés szervezője által megállapított osztályzatok alapján dönt a tanuló magasabb évfolyamba lépéséről. A tanuló az iskola magasabb évfolyamába akkor léphet, ha a helyi tantervben előírt tanulmányi követelményeket sikeresen teljesítette. A szülő kérésére az iskola évfolyama megismételhető legfeljebb egy alkalommal. Az Alapfokú Művészeti Iskola alapfokú évfolyamáról a továbbképző évfolyamba az léphet, aki – jogszabályban meghatározottak szerint szervezett – művészeti alapvizsgát tett. A tanuló az intézmény vezetőjének engedélyével az iskola két vagy több évfolyamára megállapított tanulmányi követelményeket egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt is teljesítheti. A tanuló az egyes évfolyamok, továbbá a művészeti alapvizsga és a művészeti záróvizsga tanulmányi követelményeinek teljesítéséről bizonyítványt kap. A bizonyítvány és a bizonyítvány kiállításának alapjául szolgáló irat közokirat.
9.9. A művészeti alap- és záróvizsga követelményeiről és témaköreiről:
Az alapfokú évfolyamok végén, művészeti alapvizsga, a továbbképző évfolyamok utolsó évében művészeti záróvizsga tehető. A vizsga tartalmában az iskola szakmai közösségei nem térnek el a 27/1998 (VI.10.) MKM rendeletben foglaltaktól. A gyakorlati vizsga konkrét tartalmát (előadott mű vagy koreográfia), az éves munkamenetben alakítják ki a főtárgy tanárok. Az érintett tanulókat – a főtárgy tanárokkal történt egyeztetés után (a vizsga tartalma, helye, ideje) – az intézményvezető-helyettes írásban értesíti (4. számú melléklet). Adott tárgyból továbbképző évfolyamon csak az a tanuló folytathatja tanulmányait, aki az alapfok utolsó évfolyam végén sikeres művészeti alapvizsgát tett. A vizsgára jelentkezni az iskola által levélben kiküldött alapvizsga-jelentkezési lap (5. számú melléklet) kitöltésével és annak visszajuttatásával lehet, kiskorú tanuló esetében a szülő (gondviselő) beleegyezésével (aláírásával).
9.10. A művészeti alap- és záróvizsga rendje
Október második hetéig meg kell határozni:
- kik jelentkezhetnek a tárgyévben művészeti alap- és záró-vizsgára.
- a kialakított lista egyeztetése a munkaközösség-vezetőkkel, szaktanárokkal.
- az elméleti (szóbeli és írásbeli) vizsga időpontjának meghatározása.
- a gyakorlati vizsga időpontjának meghatározása.
November második hetéig az érintett tanulók szüleit írásban értesíteni kell a fentiekről.
November végéig kell visszajelzést adnia a szülőknek az iskola felé.
Március első hetéig:
- a vizsgafeladatok összeállítása.
- 3 fős vizsgabizottság felkérése.
Március végéig kell:
- elméleti tárgyakból átadni az összeállított vizsgafeladatokat az elnöknek, aki jóváhagyja azt (vagy ha szükséges visszaadja javításra)
- kidolgozni az írásbeli feladatokat.
- az esetleges – javított – vizsgafeladatok kidolgozása Az éves munkaterv szerint:
- Elméleti vizsga (vizsgajegyzőkönyv
készítése):
- Írásbeli (javítás, értékelés) vagy
- Szóbeli (értékelés) vizsgabizottság előtt
- Gyakorlati vizsga (vizsgajegyzőkönyv
készítése):
- (értékelés) – Összegzés, átlag megállapítása- vizsgabizottság
- Eredmény kihirdetése
- A tanév helyi rendje,
- a középfokú felvételi eljárás a 2020/2021. tanévben,
- nemzetközi alkalom,
- igazgatói szünetek
- 2021. február 17.18. 19. tanítás nélküli munkanap -(belső továbbképzések)
- A vezetők ügyeleti rendje a 2020/2021-es tanévben,
- a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
Iskolai osztályok engedélyezett száma: 22
Egyes osztályok tanulólétszáma (2020. szeptemberi létszám)
1.A 32 1.B 29
2.A 24 2.B 26 2.C 23
3.A 24 3.B 24 3.C 22
4.A 28 4.B 28 4.C 22
5.A 29 5.B 27 5.C 20
6.A 20 6.B 18 6.C 20
7.A 17 7.B 22 7.C 16
8.A 16 8.B 19 8.C 15